zaterdag 14 januari 2012

Alleen beesten dragen bont!

Antibont actie op de P.C. Hooftstraat

Niemand heeft bont nodig om zich mooi en warm te kleden. Bont is een overbodig luxe product waarvoor dieren een afschuwelijk leven leiden, ook in Nederlandse fokkerijen. Miljoenen nertsen wachten in krappe kooitjes tot ze worden vergast en gevild. Ook wasberen, vossen, konijnen worden gefokt in veel te kleine traliekooitjes om daarna haastig en wreed gedood en soms levend gevild te worden. Zo mogen dieren niet behandeld worden en daarom heeft de bont voor dieren een opmerkelijke actie gevoerd door middel van Green graffiti. Ze hebben de tekst: "alleen beesten dragen bont" voor alle modewinkels in de P.C. Hooftstraat op de grond 'schoon' gespoten die bont verkopen. Het doel hiervan is de mensen meer bewust te maken van het feit dat de dieren onnodig lijden onder het verkoop van bontjassen en bontkragen. Deze actie sprak mij enorm aan omdat ik zelf ook jassen met een bontkraag heb en dat terwijl ik eigenlijk gek ben op diertjes en ze die pijn dan ook helemaal niet wil aan doen. Ik ben me nu veel meer bewust van dit onderwerp en wil nu ook geen jas met bontkraag of een ander product met bont meer kopen tenzij het op een diervriendelijke en pijnloze manier is gemaakt!

http://youtu.be/hRjc7tqNZ6M

Op de bovenstaande link kun je zien hoe de actie is verlopen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten